telwwe

Kahve falı dijital platformda;

Uluslararası platformda tüm fal türlerini sunacak bir site olarak tasarlandığı için, adını İngilizcede We tell-fortune-size geleceği anlatıyoruz ifadesini çağrıştıracak ve Türkçedeki kahve falına da gönderme yapacak şekilde Tellwe olarak markalaşan dijital platform hedefleri doğrultusunda hızla yayılıyor. Tüm dünyadan yetenekli falcılar ile fal baktırmak isteyenleri bir araya getiren dijital platform Tellwe, sizlere eşsiz bir fal deneyimi yaşamanız için aracı ve yardımcı oluyor. Bunu yaparken de zaman-mekan sorununu ortadan kaldırıyor. Tellwe kahve falı ve fal kültürünü sanal ortamda en iyi şekilde sunabilmeyi amaçlıyor. Yetenekli falcılar aramanıza gerek olmuyor çünkü dünyadaki birçok falcıya Tellwe’den ulaşabiliyorsunuz. Türk insanının özellikle de kadınının gelenek haline gelen kahve fincanını kapatma eğiliminden yola çıkarak oluşturulmuş platform; merak, terapi, gelenek, muhabbet, paylaşım gibi temel ihtiyaçları karşılayan kahve falı kültürünü internet üzerinden tüm dünyaya yaymayı hedefliyor. Tellwe Türk kahvesi falının yanı sıra tarot, katina ve falcı özel falları hizmeti veriyor.

Kendisi de bir Türk kahvesi ve falı tutkunu olan girişimci Demet Kütükçü Safçı “Kahve Falı Sözlüğü” adlı bir de kitapçık çıkardı. Safçı, www.tellwe.com projesini de çatısı altında bulunduran Mutlucu İnteraktif Projelerin ortağı ve Genel Müdürlüğü’nü yürütüyor. Girişimci olmak isteyen kadınlara “cesur olun anlatmaktan konuşmaktan çekinmeyin” diyen Safçı ile bizi bizden iyi tanıyan çok sarsıcı bir kahve falı deneyimi eşliğinde çok keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.

Özgeçmişinizi alabilir miyiz? 

Uludağ Üniversitesi Grafik Tasarım Bölümü’nden 1996 yılında mezun oldum. Anadolu Üniversitesi Marka Yönetimi Bölümü’ne devam etmekteyim. 10 sene reklam ajanslarında Art Direktörlük 3 sene dijital ajansta web Projeleri yönettim. 2010 yılından bu yana girişimciyim. 2016 yılında da Mutlucu Dijital Projelerde Ortak ve Genel Müdür olarak yer aldım. Halen www.tellwe.com, www.isim-name.com, www.analitist.com gibi internet projelerini markalaştıran Mutlucu Dijital İnteraktif Projelerin Genel Müdürlüğünü yürütmekteyim.

Türk Kahvesi ve kahve falının sizin hayatınızdaki yeri ve önemi nedir? 

Türk kahvesi lise yıllarından beri düzenli olarak ve keyifle içtiğim tek kahvedir. Özellikle gençliğin enerjisiyle olsa gerek, her kahve fincanından geleceğe ilişkin bilgiler alma hevesini hiç unutmam. Dört beş arkadaş hemen hemen her gün en az birimizin falına bakardık. Belki de görsel biri olmam kahve fallarını eğlenceli hale getiriyordu. Şimdilerde de bizim evde kahvaltının hemen ardından suyu, çikolatası yanında bir acı kahve muhakkak içilir. Fal baktırmak isteyince de hoop Tellwe’ye. Kahve üretilmediği halde kahvenin adının bile dünyaya bu topraklardan yayılması bence atlanılmaması gereken bir konu. Belli ki kanımıza işlemiş. ☺

Tellwe dijital platformunun kurulmasında sizin Türk Kahvesi ve kahve falı sevginiz yatıyor değil mi? Tellwe kuruluş hikayesini anlatabilir misiniz?

Evet eşim benim her öğlen Türk kahvesini içip fincanı -fal baktıramayacağımı bilsem dahi- kapatmamı bir fırsat olarak gördü ve “Sen her gün kahve içip fal baktırıyorsun, peki bunu biz dijital platformda yapsak nasıl olur?” diye sordu. Elbette bu fikir beni de heyecanlandırdı. Tellwe 2010 yılı Şubat ayında açıldı. Türk insanının özellikle de kadınının (benim gibi) gelenek haline gelen kahve fincanını kapatma eğiliminden yola çıkarak oluşturulmuş dijital bir platformudur. Geleneksel bir hareket olan bu eğilimin altındaki temel ihtiyaç merak, terapi, muhabbet, paylaşımdır. Tellwe, Türk kahvesi ve kahve falı kültürünü internet üzerinden tüm dünyaya yaymayı hedeflemektedir.

Kahve falı bakanlarla baktırmak isteyenleri, zaman ve mekan sorunu olmadan online olarak bir araya getirebilmeyi amaçlamıştır.

İşleyiş sistemini anlatabilir misiniz? 

Yönetici olarak ne falcıları ne de fal baktıranları biliyoruz. Falcı adayları kendi kayıtlarını yapıp falcı üyesi oluyorlar. Öncelikle deneme fallarını -ki bu fallar havuzda olan ağırlıklı promosyon fallardan oluşuyor-  baktıktan sonra fal baktıranlar tarafından aldıkları oylara (yıldız puanlama sistemi) göre sistem içinde aktif olup derecelendiriliyorlar (VIP falcı ve VIP+ falcı). VIP falcı kendi özel falına fiyat belirleyebiliyor. VIP+ ise maksimum 50 TL’ye kadar standart fallarda da fiyat belirleyebiliyor. Kullanıcılar basit bir üyelik sistemiyle üye oluyorlar. Fal baktıran üyeler aplikasyon veya siteye girip falcılardan ve o falcıların baktıkları fal çeşitlerinden birini seçip gönderebiliyorlar. Falcının yoğunluğuna göre fala bakılan süre değişebiliyor. Sistem o falcıyı bekleyen toplam kaç kişi olduğunun bilgisini falı baktıran ile paylaşıyor. İsterse üyemiz falcısını değiştirebiliyor. Tüm fal çeşitleri için bu sistem aynı şekilde işliyor. Kahve falı baktırmak isteyen kullanıcılar aplikasyon ve web sitesi aracılığıyla içtikleri kahve fincanlarının altı fotoğrafını seçtikleri falcıya göndererek kahve falının bakılmasını istiyor. Falcının yoğunluk durumuna göre falcı değiştirilebildiği gibi havuzdan bir falcı tarafından da bakılması imkanı verilebiliyor. Sisteme üyelik ücretsizdir. Tellwe’nin gelir kaynağı ise bakılan fallardan alınan komisyonlardır. Ödemeler havale, eft, kredi kartı, mobil ödeme, Paypall ile yapılabiliyor. Sistem kredi ile işliyor.

Tellwe’yi nasıl tanımlarsınız? 

Tellwe fal ve falcıların buluşma noktasıdır. Bir pazaryeri projesidir. Tellwe topluluk platformu olarak neredeyse bir sosyal ağ gibi çalışıyor. Tüm topluluk; chat, duvar, mesaj, yorum ve forumuyla iletişim halindedir. Ayrıca falcılar tarafından kurulmamış ilk ve tek platformdur. Yönetiminde de falcı bulunmuyor. O nedenle her iki tarafa aynı mesafede duruyoruz ve eşit haklara sahip olmalarına özen gösteriyor. Diğer falcı sistemlerine göre özellikle bu anlamda güvenli ve güveniliriz. Mottomuz ise “Gerçek falcılardan, gerçek fallar”.

Tellwe ile ilgili son güncel bilgileri alabilir miyim? Kaç falcı, fal çeşidi, üye sayısı, aktif olarak fal baktıranlar, en sık fal baktıran üyenin yoğunluğu v.b. gibi…

Sistemde her ay yükselen bir ivme ile üyelikler artıyor. Örneğin bugün itibariyle toplam falcı sayısı 6 bin 928 kişi olmuş, geçen haftadan yüz kişi artmış. Kullanıcı üye sayısı ise geçen haftadan bugüne 2 bin 300 civarında artarak 337 bin 914 kişiye ulaşmış. 1500’ün üzerinde fal çeşidi olan sitede en çok fal baktıran il İstanbul. Ve bir günde bakılan ortalama fal sayısı promosyon fallar da dahil 3 binin üzerinde.

Zaman içindeki teknolojik gelişimleriniz neler oldu?

Teknolojik tüm imkanları sunmaya ve bu imkanlarla özel bir fal deneyimi yaşatmaya önem veriyoruz. Falla ilgili ihtiyaç duyulabilecek tüm içerikler karşılıklı olarak gönderilip oluşturulabilir. İlk fal sitesiyiz, 7 yıl boyunca ihtiyaç duyduğumuz her şeyi tespit edip sıfırdan yaptık. Sektördeki ilklerin neredeyse tamamı bize aittir. İlk yenilik web cam üzerinden veya çekilen fotoğrafın internetten yüklenerek falcıya ulaştırılması idi. Son yeniliğimiz canlı fal uygulamamız oldu. Canlı fal whatsapp türevi bir yazışma ve medya iletimi ile falcılarla karşılıklı anlık fal bakma imkanı sağlıyor. Android ve Iphone (IOS) uygulamaları yayında. Mobil ve Masaüstü web versiyonları bulunuyor. Şu anda Rusça olarak işleyen aplikasyonumuzun Iphone (IOS) versiyonu applestore’da Android versiyonu da çok yakında tamamlanacak. Bu aplikasyon tarot başta olmak üzere tüm falları kapsıyor.

Tellwe son olarak Amerikalı bir şirketle gücünü birleştirdi. Bu yeni gelişme hakkında bilgi alabilir miyim? Bundan sonrası için planlarınız, hedefiniz nedir? 

Evet elbette. Tellwe kurulduğu andan itibaren global bir firma olma hedefiyle hareket etti. Daha en başında ismini belirlerken hem geleneksel bir çağrışım yapması, hem de İngilizce -We tell …- kelimelerinin bir araya gelmesi tesadüf değildi. Hatta ilk kurulduğu zaman İngiltere’de bir ortaklığımız olmuştu ancak düşündüğümüz verimi alamadığımız için kısa bir süre sonra feshettik. Elbette yedi senenin ardından gelen deneyim ve bilgi ile donanmış bir sistem için Amerika açılma hedefine doğru hizmet edecektir diye düşünüyoruz. Global olarak büyüyüp yerel olarak hareket ediyoruz. Rusça aplikasyonumuz buna iyi bir örnek olacaktır.

Bir kadın girişimci olarak önerilerinizi alabilir miyiz? Girişimci olmak isteyen kadınlar nelere dikkat etmelidir? 

İlginç bir dönemde bu soruyu yönelttiniz. Girişimcilik ekosistemine 2010 senesinde yenilikçi bir alan olarak tanımlanabilecek sosyal medya kanalından dahil oldum. Yıllarca çalıştığım butik ve kreatif ajansların aksine biz çok dinamik bir yapıydık yada olmak zorundaydık. Ve sanat eğitimi almış biri olarak insan yönetimi para yönetimi muhasebe vs. konularında eksiğimi tahmin edersiniz. Ben de kendimi bu anlamda geliştirebilecek bir eğitim ve benzeri bir proje ararken Özyeğin Üniversitesi’nin Goldman Sachs sponsorluğunda yaptığı 10.000 Kadın girişimci programına kabul edildim. Toplam 2 sene süren bu hikaye ile kadın girişimcinin gücüne olan inancım arttı. Network’ün gücü ve dayanışma belki de en önemli maddeler oldu hayatımda. Bu network’ü korumak ve büyütmek amacıyla ÖzÜM çatısı altında 10.000 Kadın komitesi olarak etkinliklerimizi sürdürüyoruz. Komitenin başkanlık görevini bir-birbuçuk sene önce devraldım ve yapmaya devam ediyorum. Bu arada diğer kadın platformlarıyla beraber etkinlikler düzenliyoruz. Bildiğim ve öğrendiğim yegane birbirine dokunmak ve paylaşmak. Ancak paylaştığımız zaman büyüyoruz.

Bir tek şey söyleyebilirim kadın girişimciliğine dair cesur olun anlatmaktan konuşmaktan çekinmeyin. Unutmayın ki erkeklerle kadınların en büyük farkı burada ortaya çıkıyor. Kadın yüzde 70 hakim olduğu bir konuda kendini hala eksik hissederken erkeğin ahkam kesmesi için konuya yüzde 30 hakimiyeti yeterli.

Kahve falı sözlüğü hakkında bilgi alabilir miyiz? 

Kahve falı sözlüğünü tanıtım amaçlı bir sözlük (cep kitabı) olarak tasarladık Sonrasında derinleştirerek, piyasaya da çıkardık. Gördüğü ilgiden çok memnunuz.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu girin!
Lütfen isminizi buraya girin